rss
twitter
    Mamung RRO Si'd Facebook, Mamung Dahai

Wednesday 24 August 2011

Idea Penubuhan Internet Radio Rungus

Logo Radio Rungus Online
Ketika Forum Halatuju Rungus (FHR) yang lepas antara isu yang dibangkitkan adalah berkenaan Slot Siaran Momogun Dalam RTM. sehubungan dengan itu penjelasan yang diperolehi manyatakan bahawa kita perlu merangka kertas kerja berserta program pelaksanaan termasuk kepakaran penyampai untuk slot tersebut. apabila melibatkan RTM ini sudah tentu setiap prestasi hendaklah menepati KPI mereka. dengan ini agak menyulitkan kita untuk memulakan proses tersebut memandangkan terlalu banyak prosedur untuk dilalui.

Kebelakangan ini, seperti yang kita ketahui CAPAIAN ke Internet sudah menjadi agak mudah dengan adanya Broadband, dan saya yakin buat masa ini itu bukan lagi mustahil kepada kebanyakan individu. jika dilihat juga di Internet sekarang ini Internet Radio Broadcast begitu popular dikalangan pendengar dan setelah mencari maklumat saya dapati pelaksanaan Internet Radio tersebut tidaklah susah dan pelaksanaan juga tidak memerlukan Prosedur yang susah mahupupn KPI tertentu.

Untuk memulakan proses itu saya telah berusaha mencari maklumat dan saya juga telah membuat beberapa percubaan untuk membuat Siaran Radio Secara online sejak jumaat lepas dan apa yang saya lihat sambutan dikalangan pendengar khususnya momogun begitu memberangsangkan biarpun saya belum murnikan player tersebut.

Anda boleh terus mendengar daripada server radio iaitu:
www.rungusonline.com

No comments:

Post a Comment